به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ بعضی از موفقترین نوآوریهای اخیر در حوزه پرداخت، سرویسهای مالی فرد به فرد مشخصی بودند که ابتدای راه را با این روش شروع کردند و سپس به مرور به سرویسهای بزرگتری تبدیل شدند. تنها کافی است نگاهی به Venmo ، SquareCash، WeChat Pay، Pay TM و البته PayPal بیاندازید.
اما در دنیای در حال تغییر کسب و کار حوزه پرداختها، این تنها نوک قله است. . پرداختها و تحرکات مالی مابین افراد و کسب و کارها دیگر چیزی نیست که پشت پرده باقی بماند و جزئیات آن فاش نشود. این موارد میبایست در محیطی اتفاق بیافتد که کاربر با آن راحت باشد و از آن به خوبی منتفع شود. این همان جایی است که بانکهای بزرگ میتوانند در آن مشارکت داشته باشند و منابع درآمدی جدیدی از آن کسب کنند.
بانکها میبایست به سرویسهای قابل ارائه خودشان به عنوان یک پلتفرم نگاه کنند. به اشتراک گذاشتن و ادغام کردن پلتفرم بانکها با برندهای اصلی خردهفروشی ، قدم مهمی برای بانکها محسوب میشود. کار کردن با اپلیکیشنهای بانکی و دریافت اطلاعات و جزئیات مالی از آن، ارزش زیادی را برای خرده فروشان به همراه دارد و جریان درآمدی جدیدی را برای بانکها، از طریق درآمدهای حاصل از فروش و به اشتراک گذاری اطلاعات برندها به همراه دارد.
تجارب آنلاین و درون مغازهای (in-store) را در نظر بگیرید؛ جایی که اپلیکیشن موبایلی بانک مورد علاقه شما، به عنوان یک رابط کاربری ایمن برای ارتباط با برند و همچنین انجام تراکنشهای مالی فعالیت میکند.
از آنجایی که صحبت از پلتفرمهای موفق شد، گسترش استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و مفهوم مشتق شده از پرداختهای اجتماعی، همچون Venmo ، فرصت ادغام و رشد را در اختیار بانکها گذاشته است. پایگاه کاربری بزرگ و حضور افراد در این پلتفرمهای اجتماعی عظیم، فرصت بسیار بزرگتر از زمانی است که بانکها تابحال توانستهاند در اپلیکیشنهای بانکی موبایلی خود به آنها دست پیدا کنند. این امر فرصتی را به تازهواردان پیشنهاد میدهد که با تکیه بر آن بتوانند خود را با آن فضا تطابق دهند و نوعی از پایگاه کاربری را به دست بیاورند که به آنها اجازه دهد همیشه پیشنهاد اول کاربر برای انجام کارهای مالی باشند.
شما میتوانید به این موضوع توجه کنید که چگونه پرداختهای موبایلی بر جابجایی آنی و ساده پول تاثیرگذاشته است و باعث موفقیت در کشورهایی همچون چین و هند شدهاست؛ به طوری که در آن کشورها این روش پرداخت تبدیل به گزینه پیش فرض برای تمامی تراکنشها شده است. در این بازارها بطور کامل تراکنشهای موبایلی جایگزین تراکنشهای مبتنی بر کارت شده است.
از تکامل حوزههای تجاری نترسید. اشکال تعامل مشتری با کسب و کارها در حال تغییر هستند و تعریف یک دستگاه هوشمند، دیگر محدود به گوشیهای موبایل نیست. اتومبیلها، لوازم خانگی، حتی بزرگراهها همگی در حال تبدیل شدن به حوزههایی از تجارت هستند و بانکها میبایست خود را سریعا به این واقعیت وفق دهند و برای ادغام و توسعه آماده باشند.
منبع :