یکی از مزایای که ویدئو ، قابلیت دسترسی آسان آن برای هر شخص هست. بی نهایت رسانه برای انتشار ویدئو مانند آپارات، نماشا، تماشا، یوتیوب، .. وجود دارد. همچنین مخاطبان از طریق موبایل ، تبلت ها به راحتی به این ویدئو ها دسترسی پیدا می کنند و از طریق میتوان آنها را به خرید ترغیب کرد. این موارد جزء موارد بازاریابی سنتی و کاغذی محسوب نمی شود.
آمارها نشان می دهد که ویدئو بیشترین تاثیر گذاری را بر روی مخاطبان خود خواهد گذاشت. تحقیقات نشان میدهد که نرخ ضبط حافظه، ازلحاظ دیداری و نوشتاری، بیش از ۷۰% است. این میزان برای حافظه فقط دیداری، ۲۰% اطلاعاتی است که دیده میشود و برای حافظه شنیداری ۱۰% است. زمانی که صوت و تصویر با یکدیگر ترکیب می شود، بالاترین تاثیر را بر روی مخاطب خواهد گذاشت.
تاثیر ویدئو بر روی احساسات افراد مختلف
ویدئو بر روی احساسات تاثیر بسیار می گذارد به گونه ای که بر روی ویدئو لقب احساسی گذاشته اند. ویدئو شما را قادر می سازد که با استفاده از موسیقی بر روی حس مرکزی مغز خود بر روی فرد تاثیر بسزایی بگذارید و مخاطب را جذب کسب و کارتان کنید. انسان ها به راحتی با ویدئو ارتباط برقرار خواهند کرد تا با یک متن که نوشته شده باشد.
در سال های اخیر از روش های مختلف برای ویدئو مارکتینگ استفاده می کنند که در بازار ایران از موشن گرافیک و فیلم های جذاب و خنده دار استفاده کنند. بدین صورت چنین روشی تاثیر زیادی بر روی برند شما خواهد گذاشت.
بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب با کسبوکارتان آن را در سایت خود قرار دهید و همچنین میتوانید آن را در شبکههای اجتماعی مختلفی که در آنها حساب کاربری دارید، منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را میبینند و این از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی است .