با قرائت قطعنامهای؛
بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای طرح همسان سازی حقوق خود شدند .
هشتمین اردوی کانونهای کارگران بازنشسته و مستمریبگیران تامین اجتماعی استان مازندران با قرائت قطعنامهای در ۹ بند درجزیره کیش به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتمین اردوی کانونهای کارگران بازنشسته و مستمریبگیران تامین اجتماعی استان مازندران با قرائت قطعنامه ای در ۹ بند درجزیره کیش به کار خود پایان داد.
متن و مفاد این قطعنامه به شرح ذیل می باشد:
قطعنامه گردهمایی اعضای هیأت مدیره ی کانون های بازنشستگان شهرستان های مازندران با استعانت از درگاه حق تعالی، هشتمین گردهمایی سالیانه مجمع کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مازندران با حضور تمامی اعضای هیأت مدیره کانون های شهرستان ها، مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی(خجسته ایام دهه فجر) سوم و چهارم بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار و پس از گفتگوها و استماع نکته نظرات، اعضای مجمع به اتفاق با اعلام مواضع و بیان خواسته های خود در قالب قطعنامه به شرحی که در ادامه ابراز می گردد، خواهان توجه جدی مسئولین و متولیان و دست اندرکاران مربوطه، به آن می باشند.
۱-دهه فجر یادآور مجاهدت های مردانی است که تحت زعامت امام راحل(ره) و با هدف آرمان خواهی دینی و حاکمیت اصول و قوانین اسلامی و استقلال و آزادی، دست رد بر سینه جهان خواران زده و در این راه متحمل سختی ها و مرارت های فراوانی شدند.
لذا اعلام می داریم، اعتقادمان همان اعتقادات راسخ آن مردان بزرگ تاریخ ایران اسلامی و شهیدان به خون خفته بوده،بیعت مجدد خود را با آن اهداف مقدس تحت رهبری مقام معظم انقلاب اعلام نموده، از مسئولین و دست اندرکاران در هر سه قوه، خواهان توجه جدی تر به مشکلات این مردم نجیب و فهیم که تا کنون ناظر خیلی از خطاها و اشتباهات و بعضاً انحراف از مسئولین در تخطی از خط امام و انقلاب و رهبری که خطی جز حمایت از محرومان و اقشار آسیب پذیر و حاکمیت عدالت اقتصادی و اجتماعی نبوده، بودند، می باشیم.
۲-برکسی پوشیده نیست که بیشترین زیان دیده در موضوع ظالمانه تحریم های استکبار از آن سو و بی تدبیری متولیان امور اقتصادی و پولی کشور از این سو، قشر آسیب پذیر باز نشسته می باشند.
این زیان و اثر آن به حدی زیاد و طاقت فرساست که حمایت قطره چکانی بسته های حمایتی نه تنها رافع مشکلات و کاهش دهنده آلام وارده نیست، بلکه مجدداً باعث افزایش عطش سیری ناپذیر گرگ تورم و گرانی و توقع به افزایش قیمت در بازارلجام گسیخته کالا و خدمات می شود.
لذا لازم است مسئولین امر تدبیری اساسی تر نموده تا حداقل باعث توقف این روند غیرقابل تحمل، باشیم.
۳-سالهاست که سازمان تأمین اجتماعی در کنار متعهد اصلی یعنی دولتها طی دهه های اخیر، متعهد به اجرای طرح همسان سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به ویژه مطابق تکلیف مقرر در برنامه ششم شده است که متأسفانه تا کنون جز حرف و وعده از اجرای آن در عمل هیچ خبری نیست.
لذا مصرانه از دولت محترم خواهان تأمین اعتبار این طرح که دارای پشتوانه قانونی و تعهدات برنامه ای می باشد، جهت اجرا از سوی سازمان تأمین اجتماعی می باشیم.
۴-دخالت های پیدا و نهان و دست درازی دولت ها در ادوار مختلف بر صندوق تأمین اجتماعی از یک سو و تحمیل هزینه های بدون پیش بینی منابع قابل تحقق در قالب تصویب قوانین به اصطلاح حمایتی از سایر اقشار از سوی نمایندگان ادوار گذشته و حال مجلس شورای اسلامی باعث گردید تا سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت و ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان به ویژه بازنشستگان، دچار معضل شدید نقدینگی و تأمین اعتبار گردد. لذا ضمن اعتراض شدید به دولت و مجلس در قبال این وضع که آسیب و اثر زیان بار آن مستقیماً متوجه بازنشستگان و مستمر بگیران می باشد، خواهان جبران مافات از برای برون رفت سازمان تأمین اجتماعی از این وضع بسیار نگران کننده از سوی آنان می باشیم.
لذا یکی از ضروری ترین اقدامات فوری مجلس محترم شورای اسلامی، پیش بینی بودجه ای کافی برای اولاً: تسریع در باز پرداخت بدهی سنواتی انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی و ثانیاً: مکلف شدذن دولت در پرداخت تعهدات جاری و سالانه سهم خود در حق سازمان و پیش بینی ردیفی برای آن در بودجه سال ۱۳۹۸ و سنوات آتی و نظارت بر اجرای دقیق آن می باشد.
۵-کاهش ارزش پول ملی باعث گردید که بخش قابل ملاحظه ای از مستمری بگیران سازمان در تله فقر گرفتارتر شوند. این مصیبت گریبان گیر حدود ۰۰۰/۶۰۰/۲ خانوار تحت پوششصندوق تأمین اجتماعی که زیر خط فقر زندگی می نمایند، می باشد.
لذا حداقل توقع و انتظار این است که افزایشات حقوق مشمولین مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی برای سال ۱۳۹۸ از یک تناسب قابل قبول و نشانی از عدالت اجتماعی و اعتقاد عملی دولت و سازمان به نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان داشته باشد.
۶-یکی از آثار زیان بخش طرح به اصطلاح خصوصی سازی که علی رغم لفظ زیبای آن جز پلشتی و زشتی به تعطیلی کشاندن مراکز مهم صنعتی و اقتصادی کشور و افزون تر کردن آمار جمعیت بیکاران و هدایت سرمایه های سودمند ملی به جیب عده ای از افراد سودجو و حیف و میل بیت المال هیچ ثمره ای از آن مشاهده نشد، افزایش آمار بیمه بیکاری بگیران از صندوق تأمین اجتماعی بود.
این در حالی است که با توجه به عمدی بودن بیکار کردن و بازخرید نمودن کارگران مراکز واگذار شده، ناشی از سهل انگاری دولت ها در اجرای برنامه خصوصی سازی و عدم نظارت بموقع مجلس و سایر سازمان های نظارتی بر این روند که هشدار آن در مناسبت های مختلف از ناحیه ما باراز و اعلام گردیده بود، لازم است تا اولاً دولت و مجلس در راستای جبران این بار مالی تحمیل شده بر بدنه سازمان اقدام، ثانیاً مدیران محترم سازمان با استفاده از راهکار های حقوقی پیگیر موضوع ناشی از این ظلم بناحق روا رفته بر سرمایه باز نشستگان باشند.
۷-وضع نگران کننده نوع برخورد مراکز درمانی خصوصی با دفترچه های درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که طی ما های اخیر به بهانه تعویق در پرداخت سازمان به این مراکز تشدید گردید، باعث افزایش حجم مشکلات بازنشستگان آن هم در این شرایط سخت اقتصادی معیشتی گردید.
لذا لازم است تا مدیران محترم بویژه در بخش درمان سازمان با تحرک و تعامل بیشتر و مداخلات و پیگیری هر روزه، در راستای حل این مشکل اقدام، تا شاهد افزایش و سرایت این وضع به سایر مراکز درمانی – تشخیصی و دارویی نباشیم.
۸-با توجه به تعلق شرعی و قانونی سرمایه سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان از یک سو و از سوی دیگر دست درازی ها و دخل و تصرفات بدون اجازه صاحب سرمایه یعنی بیمه شدگام و بازنشستگان در منابع سازمانی که بعضاً در رسانه ها هم خبر ساز شده است و از طرفی ضعف در بدنه سازمان در مقابله با مراکز قدرت از قوه مقننه و مجریه بر این سازمان، ضرورت مشارکت مستقیم بازنشستگان و بیمه شدگان در بخش های مدیریتی و نظارتی سازمان را دو چندان کرده است از این رو خواستار توجه جدی در حاکمیت این نظریه در بدنه سازمان آن هم صرفاً در راستای حفاظت و حراست مستقیم از سرمایه خود می باشیم.
۹-از آنجایی که بخشی از مصائب کنونی بازنشستگان و بیمه شدگان تأمین اجتماعی ناشی از فقدان حضور مؤثر نمایندگانی برخواسته از این قشر در مجلس شورای اسلامی و تنها مانده محدود افراد نماینده غمخوار و واقعی در آن می باشد. از کلیه بازنشستگان و بیمه شدگان خواهان آمادگی لازم جهت حضور متحدتر اولاً در گزینش نماینده دلسوز و حامی واقعی و اجتناب از قوم و قبیله گرایی در انتخاب ثانیاً حضور منسجمتر برای موفقیت نمایندگان برگزیده این قشر در مجلس در انتخابات آتی می باشیم. تا ماجرای تلخ فراموش شدنمان بعد از انتخابات تکرار نشود.
منبع : https://www.ilna.ir