ایبِنا گزارش میدهد؛
نحوه پیگیری عدم واریز یارانه مشتریان.
شعب بانکی میتوانند با استفاده از سامانه الکترونیکی خود نسبت به بررسی دلیل عدم واریز یارانه نقدی مشتریان مراجعه کننده اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ایبِنا، دولت و سازمان هدفمندی یارانهها در راستای عدالت اجتماعی و توزیع هدفمند یارانهها از ابتدای سال جاری بر حذف یارانه افراد پر درآمد در سه دهک بالای درآمدی تاکید کرده و بر اساس روندی که از شهریور ماه آغاز شده تا به امروز حدود ۲۰۰ هزار خانواده از یارانه نقدی حذف شدهاند، اما فرصتی برای پیگیری چرایی و اعتراض برای حذف یارانه قرار داده شده تا در صورت وجود اشتباه روند واریز یارانه ادامه پیدا کند؛ بر همین اساس هنگامی که پیامک قطع یارانه نقدی از سر شماره ” Yarane” برای سرپرست خانوار ارسال میشود امکان بررسی و اعتراض وجود دارد؛ لازم به ذکر است که برای پیگیری قطع یارانه یا عدم واریز بدون پیامک نباید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه داشت و صرفا شهروندان باید به شعب بانک عامل خود مراجعه داشته باشند.
پست بانک ایران و برخی دیگر از بانکهای دولتی و خصوصی در راستای مراجعه متعدد مشتریان به شعب برای پیگیری عدم واریز یارانه به دلیل دریافت پیامک قطعی یارانه یا عدم واریز یارانه بدون دریافت پیامک اطلاعیه را منتشر کردهاند که بر اساس آن کارمندان شعب بانکها باید در صورت مراجعه مشتریان مبنی بر عدم واریز آخرین مرحله یارانه لازم است تا همکاران پس از اطمینان از عدم واریز یارانه به حسابهای مشتری (با عنایت به عدم ارسال پیامک واریز) در صورتی که در سامانه EBANK.REFAHI.IR عبارت “قطعی” به نمایش درآید و در قسمت یارانه پرداختی نیز وجود نداشتد، آن مشتری توسط سازمان هدفمند سازی یارانهها از دریافت یارانه محروم شده، اما در صورتی که در سامانه مزبور عبارت “رد حساب” درج شده بود، جهت دریافت یارانه در مرحله بعد باید شماره حساب مشتری دوباره توسط شعبه در قسمت مربوط ثبت شود.