مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور بیش از ۸/ ۷۹ درصد سهامداران ، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعت ۱۰روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ در محل شرکت بیمه پاسارگاد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
با توجه به ابلاغیه شماره ۰۵۰ /۴۴۰/ب/۹۸ مورخ ۲۶ /۱۲/ ۱۳۹۸ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا که مقرر نموده تا اطلاع ثانوی برگزاری مجامع عمومی شرکت ها صرفاً در صورتی که با حضور حداکثر ۱۵ نفر شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شود امکان پذیر می باشد ، امکان حضور مجازی سهامداران از طریق مراجعه همزمان به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بیمه پاسارگاد فراهم شد.
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه ، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال ۱۳۹۸ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیأت مدیره بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسید. گفتنی است، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ بیمه پاسارگاد به تصویب حاضرین در جلسه رسانده شد.
تصویب مبلغ ۶۰۰ر۰۲۰ر۱ میلیون ریال سود نقدی ، تعیین مؤسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس علی البدل همچنین آقای خشایار تشت زر به عنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی و خانم فاطمه سادات آل حسینی به عنوان اکچوئر رسمی بیمه علی البدل برای مدت سه سال و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.
همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۸و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) 1،۱۶۳ ریال تعیین شد و مبلغ ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی ۱۳۹۸ با صدور بیش از ۵ میلیون و ۵۸۵ هزار فقره بیمه نامه بیش از ۳۲,۶۸۵ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۴۲ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال ۱۳۹۸ بیش از ۹,۲۸۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
بر اساس آمار، ۲۲ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه های اتومبیل، ۳/ ۷۰ درصد بیمه های اشخاص، ۳ درصد بیمه آتش سوزی، ۷ /۰ درصد بیمه باربری ، ۳ درصد بیمه های مسئولیت و ۱ درصد مربوط به بیمه های مهندسی، انرژی و سایر بیمه ها است. ضریب خسارت شرکت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تأمین آتیه) در سال ۱۳۹۸ حدود ۸/ ۷۸ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۷ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل ۱/ ۹۱ درصد بوده است.
تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۸ ، رشد ۴۲ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن ، ضریب خسارت مناسب ، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمهای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید ، بررسی ریسکهای پیشنهادی و قبول آنها براساس اصول بیمهگری و مدیریت ریسک ، حضور مؤثر در بخش های مختلف بیمه های زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک ، کوشش برای گسترش بیمه های اشخاص (به ویژه بیمه های زندگی) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمه گذاران و در عین حال تأکید بر وصول به موقع حق بیمه ها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها ، خرید دارایی ها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایه گذاری در بخش های سودآور و درآمدساز، افزایش قیمت سهام در بلند مدت و سودآوری بیمه و تقسیم سود معقول بین سهامداران؛ افشاء و ارائه مناسب گزارش ها و اطلاعات مالی و غیر مالی بصورت ادواری و ماهیانه به مراجع قانونی مانند بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اعتماد سازی و ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مثبت با کاربران شبکه های اجتماعی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات، به روزرسانی و اطلاع رسانی آخرین اخبار و اطلاعیه ها از طریق وب سایت شرکت ؛ نگارش و بازنویسی پرونده های پرداخت واقعی خسارت های مربوط به بیمه های اموال و اشخاص با بیان روایی و داستان گونه برای اولین بار در صنعت بیمه کشور؛ فراهم آوردن فرصت اشتغال برای اقشار مختلف جامعه؛ پرداخت خسارت زیاندیدگان سیل در استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان در سال ۱۳۹۸؛ تسهیل شرایط ارسال مدارک هزینه های درمانی نمایندگان و ابلاغ نحوه پیگیری غیرحضوری و اینترنتی فرآیند رسیدگی و پرداخت هزینه ها؛ کمک بلاعوض به بنیاد خیریه سپهر، تأمین آب آشامیدنی روستاهای کپرنشین جنوب کرمان، کمک به ساخت ۳ باب مسجد در شهرستان صومعه سرا، اختصاص بخشی از هزینه های چاپ تقویم و سررسید و هزینه های تبلیغات و مشارکت همکاران و نمایندگان در بازسازی مناطق سیل زده جمعاً به مبلغ ۱۵،۴۵۰ میلیون ریال؛ راه اندازی مدیریت های امور مشتریان و تحقیقات و توسعه بازار ؛ تعیین تکلیف پروژه های مکمل برون سپاری شده شامل اپلیکیشن همراه بیمه، نرم افزار آرشیو اسناد بیمه های عمر و اپلیکیشن بهار؛ تهیه و تدوین طرح نقشه راه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت از طریق نظرسنجی از بالغ بر ۶،۰۰۰ کاربر سامانه های نرم افزاری عمر و سایبان و ارسال آن به شورای راهبردی و برنامه ریزی؛ تهیه طرح مرکز تماس شرکت و انجام اقدامات اولیه برای راه اندازی؛ راه اندازی سیستم پورتال سازمانی و منابع انسانی ERPشرکت داتین در بخش های مختلف سازمان ؛ عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را نشان می دهد.
منبع : https://pasargadinsurance.ir