مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: نامنویسی غیرحضوری بیمهشدگان پس از اتمام مراحل پایلوت و صدور بخشنامه مربوطه برای تمامی افراد شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی سراسر کشور قابل انجام است.
وی افزود: براساس بخشنامه صادر شده کارفرمایان میتوانند برای نامنویسی نیروی کار جدید و یا انتقال و جابجائی افراد شاغل در کارگاههای یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجائی کارگاه باشد، از سامانه خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
محمدی تعیین کارگاه و شعبه تأمین اجتماعی را اولین گام در زمان استفاده از سامانه نامنویسی غیرحضوری اعلام کرد و گفت: در مراحل بعد اطلاعات هویتی و اطلاعات بیمهای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام بیمه شده بایستی توسط کارفرما در سامانه ثبت شود.
وی ادامه داد: درباره نیروی کار جدیدی که فاقد سابقه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، کارفرما پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمهای میبایست فایل تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده توسط فرد مورد نظر را در سامانه نامنویسی غیرحضوری بارگذاری کند.
محمدی افزود: پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده افراد فاقد سابقه بیمه میبایست ظرف مدت یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری از طریق پست و یا مراجعه حضوری به شعبه مربوطه تحویل شود.
منبع : https://www.ilna.news