اختصاصی چابکآنلاین؛
سطح تماس مردم با بیمه خیلی کم است.
یک کارشناس صنعت بیمه اظهارکرد: در ادبیات تحول دیجیتال ،مشتریان به دنبال تجربیات ناب در سطح زندگی هستند و انتظار دارند که از خدمات آنلاین صنعت بیمه تجربه خوبی برای آنها ایجاد شود.
وی، افزود: فناوری رشد بسیاری داشته و امکانات آن در سطح زندگی مردم نفوذ کرده و همین موضوع سبب شده تا مردم تنها به دنبال خدمات نباشند، در واقع افراد انتظار دارند بابت وقتی که میگذارند به یک سری محتوا دسترسی پیدا کنند و در صنعت بیمه هم بیمهگذاران انتظار دارند که از خدمات آنلاین تجربه خوبی برای آنها ایجاد شود.
این کارشناس صنعت بیمه، ادامه داد: سطح تماس مردم با بیمه خیلی کم است به عنوان مثال برای بیمه خودرو سالی یکبار برای تمدید بیمهنامه مراجعه میکنند و با بیمههای تجاری هم خیلی کم در تماس هستند و بابت برخی بیمهنام ها مانند آتشسوزی هم هنوز احساس نیاز نکردهاند.
فتاحیانی، گفت: یک مبنای مقایسه خارجی وجود دارد که میگوید ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم با خدمات دیجیتال در صنعت بیمه آشنا هستند و میخواهند از آن استفاده کنند اما ۶۰ تا ۷۰ درصد میگویند که خدمات دیجیتال صنعت بیمه را الان نیاز ندارند و در آینده آن را تجربه خواهند کرد و ۲۰ تا ۳۰ درصد هم اصلا تمایلی به تجربه خدمات آنلاین صنعت بیمه ندارند.
وی، معتقد است که ریشه مساله مذکور در این است که خدمات بیمهگر در نهایت باید در اکو سیستمها و سبک زندگی مردم برود تا شاید بسیاری از مردم بدون اینکه متوجه شوند ببینند که پوشش بیمهای دارند، حق بیمه آن را هم پرداخت کردهاند و خسارت هم دریافت میکنند.
منبع : http://www.chabokonline.com