ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://eghtesadi1.ir http://doabsar.ir http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لوازم یدکی بی‌کیفیت جان و مال مردم را نشانه گرفته‌اند:

0
Spread the love

تولید قطعات زیر پله‌ای و تقلبی مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است و همچنین وجود قطعات بی‌کیفیت، تقلبی و قاچاق در بازار زیاد شده و گاها به خاطر ارزان قیمت بودن باعث جذب مردم وگول خوردن آنها شده است.

سایت اقتصادی ایران :جهت سرمایه گدذاری درصندوق سرمایه گذاری فارابی ازطریق لینک زیر ، اقدام به ثبت نام وعضویت درصندوق مذکورنمائید:https://account.irfarabi.com/reg/?ref=UP3681بدیهی است پس ازعضویت دراین صندوق ، شرایط ونحوه سرمایه گذاری به وضوح تشریح گردیده است ودرصورت نیاز به هرگونه پرسشی ، به‌صورت آنلاین ، به سئوالات اعضاء جواب داده خواهد شد.درصورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳                        ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

اطلاعات نوشت: لوازم یدکی و قطعات خودرو نقش بسزایی در ایمنی و عمر مفید خودرو داردو در صورتی که از قطعات بی‌کیفیت استفاده شود، به خرابی‌های ناگهانی در هنگام رانندگی منجر شده و برای راننده و سرنشینان خسارت مالی و حادثه ایجاد می کند.

این درحالی است که تولید قطعات زیر پله‌ای و تقلبی مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است و همچنین وجود قطعات بی‌کیفیت، تقلبی و قاچاق در بازار زیاد شده و گاها به خاطر ارزان قیمت بودن باعث جذب مردم وگول خوردن آنها شده است.

دقت در خرید قطعات و لوازم یدکی از مراکز معتبر و پیگیری کدهای رهگیری یکی از راهکارهای افزایش ایمنی در خودروهاست تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

قطعاتی مانند لنت ترمز، فیلتر هوا، شمع‌ها، تسمه تایم و سیستم تعلیق، نقش مهمی در ایمنی و کارکرد خودرو دارند از این رو باید مراقبت کرد تا قطعات بی‌کیفیت باعث کاهش کارایی موتور، افزایش مصرف سوخت و حتی خرابی سایر بخش‌های خودرو نشود.

به عنوان نمونه ، گاهی متاسفانه به خاطر اینکه لوازم یدکی از جمله لنت ترمز نامرغوب روی خودرو نصب شده است منجر می‌شود تا راننده در شرایط اضطراری نتواند خودرو را به‌موقع متوقف کند، یا لاستیک‌های تقلبی در سرعت‌های بالا دچار ترکیدگی شوند یا اینکه فیلترهای روغن و هوا اگر کیفیت پایینی داشته باشند، به موتور آسیب زده و موجب از کار افتادگی خودرو در حین حرکت می شوند.

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو دراین باره به ایرنا می‌گوید: عوامل متعددی در تصادفات جاده‌ای نقش دارد که مهمترین آنها بحث ایمن‌سازی راه‌ها، استاندارد بودن جاده‌ها، دقت رانندگان در سرعت رانندگی و رعایت نکات ایمنی و لوازم یدکی استاندارد و کیفیت خودروهاست.

وی ادامه می‌دهد: نقص‌های فنی در خودرو و لوازم یدکی غیر استاندارد نقش مهمی در تصادفات جاده‌ای دارد و اکنون شاهد وجود قطعات غیر استاندارد در بازار به خاطر قیمت پایین هستیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو می‌گوید: بارها قطعات و لوازم یدکی بی‌شناسنامه و بی‌هویت را دیده‌ایم و حتی تعمیرکاران نیز انتخاب قطعات اصل و بی اصالت را به عهده رانندگان می‌گذارند که به خاطر ارزان قیمت بودن، استقبال از قطعات بی‌کیفیت بیشتر است.

وی تصریح می کند: متاسفانه هیچ نظارت کیفی روی بسیاری از قطعات وارداتی خودرو که به صورت قاچاق و یا از مبادی رسمی از چین و هند وارد می‌شود، نیست و مشمول استاندارد اجباری هم نمی‌شوند. محبی نژاد با تاکید بر اینکه این قطعات حتی از کالاهای ایرانی فاقد استاندارد نیز بی‌کیفیت‌تر هستند، می‌گوید: گاهی قطعات بی‌کیفیت توسط قطعه‌سازان زیرپله‌ای و بی‌شناسنامه تولید می‌شود و واحدهای صنفی که وزارت صنعت نظارتی روی آنها ندارد، آن را عرضه می‌کنند؛ از سوی دیگر مردم نیز به خاطر قدرت خرید پایین، به این قطعات تن می‌دهند تا خودرو متوقف نشود.

وی تاکید می‌کند: افرادی که اقدام به خرید لوازم یدکی و قطعات ارزان‌قیمت می‌کنند با جان و مال خود بازی می‌کنند؛ کسی که حاضر شود خودرو را در به هر قیمتی سرپا نگه دارد به استقبال حوادث رفته است.

وی عنوان می‌کند: مردم باید دقت کنند تا کیفیت را قربانی ارزان‌قیمت بودن قطعات نکنند، هر قدر ایمنی خودرو بالاتر باشد خسارت کمتری به خودرو و سرنشینان وارد می‌شود.

محبی‌نژاد از رها شدن طرح شناسه‌دار کردن قطعات خودرو نیز انتقاد کرده و می‌گوید: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی این حوزه است که باید این طرح را ادامه دهد.

علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران نیز دراین باره می‌گوید: کیفیت قطعات ۱۰۰ درصد در همه عوامل خودرو از جمله گیربکس، ترمز و فرمان حرف اول را می‌زند و غیر قابل انکار است.
وی ادامه می‌دهد: پیشنهاد ما این است که مردم از جاهای معتبر قطعات با کیفیت خودرو را خرید کنند که این مراکز دارای جواز کسب از اتحادیه تعمیرکاران باشد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با اشاره به نقش مسئولان در جلوگیری ازورود کالاهای بی کیفیت، تقلبی و قاچاق ،اظهار می کند: در بازار انواع مختلف قطعات بی‌کیفیت وجود دارد که به قدری ماهرانه بسته بندی شده است که قابل تشخیص از کالای با کیفیت نیست.

وی اضافه می کند: مسئولان مربوطه باید نظارت ها را افزایش بدهند و اجازه ورود کالاهای قاچاق در حوزه لوازم یدکی را ندهند که این لوازم به دلیل کیفیت پایین منجر به خسارت های جانی و مالی در جاده ها می شود.

نیک‌آیین به طرح شناسه کالا اشاره کرده و می گوید: چند سال گذشته این طرح آغاز شد اما به خاطر اینکه هیجانی بود، رها شد . لذا باید این سامانه دوباره فعال شود تا افراد با زدن کدهای رهگیری بتوانند اصالت کالا را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با اشاره به نقش تعمیرکاران در تشخیص کالاهای تقلبی می گوید: ما آموزش های لازم را به صورت دوره ای اجرا می کنیم اما از آن جایی که بازار بسیار متغیر است، نمی‌توانیم همه کالاها را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو از تعمیرکاران تقاضا می‌کنیم دقت عمل داشته باشند تا هنگام نصب قطعات مشکلی برای شهروندان و رانندگان ایجاد نشود.

نیک آیین ادامه می دهد: این همه کشته در جاده ها و تصادفات منطقی نیست و بخش عمده آن به دلیل کالاهای بی‌کیفیت و خودروهای فرسوده است.

وی با تاکید بر اینکه در قطعات جلوبندی از لوازم یدکی غیر استاندارد استفاده می‌شود، اضافه می کند: عمر مفید قطعات به خاطر غیر استاندارد و نامرغوب بودن حدود هفت تا هشت ماه است.

این کارشناس حوزه تعمیرات بیان می‌کند: همه مسائل در کنار هم در تصادفات جاده‌ای نقش دارد که مهمترین موضوع نوع رانندگی است؛ سرعت و عجله در رانندگی مصرف لوازم یدکی از جمله لنت و سوخت را بالا می‌برد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران از مالکان خودرو درخواست می کند: رانندگان تعمیرات را به روزهای پایانی سال موکول نکند حتما قبل از سفر خودرو را سرویس کنند به خاطر قطعات بی‌کیفیت چند روز در داخل شهر، رفت و آمد کنند تا اگر مشکلی پیش آمد به تعمیرکار مراجعه کنند.

وی از فعالیت ۱۰۰ مرکز تعمیرکاری به صورت شبانه رو برای شیفت نوروزی خبر داده و می گوید: این مراکز در نقاط مختلف تهران از از ۲۸ اسفندماه شروع و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران نیز با تاکید بر تشدید نظارت ها در حوزه قاچاق لوازم یدکی می‌گوید: یک سری از قطعات لوازم یدکی از جمله لنت ترمز فوق ایمنی هستند که اگر غیر استاندارد باشد، می‌تواند نقش موثری در بروز تصادفات و افزایش تلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: پیشگیری بهتر از درمان است،لذا باید یک نظارت دقیق داشته باشد و تولید کنندگان شناسنامه‌دار از زیرپله‌ای‌ها شناسایی شوند.

وی اضافه می‌کند: در گمرکات استانداردها به درستی بررسی نمی‌شود و حتی شاهد ورود کالاهای قاچاق در گمرکات هستیم.

حسینی با بیان اینکه بحث بی کیفیتی و نامرغوب بودن لوازم با قاچاق متفاوت است، می گوید: تورم، افزایش قیمت و کوچک شدن سفره مردم در همه حوزه ها تاثیر می گذارد از این رو تقاضا برای خرید کالاهای ارزان قیمت افزایش پیدا می کند و این امر باعث می شود تا تولید کننده به سمت لوازم یدکی نامرغوب حرکت کند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از رانندگان درخواست کرد که از واحدهایی که دارای پروانه کسب معتبر هستند لوازم یدکی خریداری کنند.

وی تاکید می کند: حتی اگر مالکان خودرو از شبکه مجازی لوازم یدکی خرید می‌کنند، دقت کنند تا کد «اینماد» داشته باشد و همیشه فاکتورهای سربرگ‌دار امضا شده را از مراکز خریداری شده دریافت کنند تا در صورت مشکل بتوانند از اتحادیه مربوطه پیگیری کنند.

Please follow and like us:
Pin Share

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://ehteyaj.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-21 http://doabsar.irبه کدشامد:1-1-750014-65-0-20 http://eghtesa3.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-11 http://etabar.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-10 http://namouneh.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-16 http://koudehi.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-15 http://mosabbeb.irبه کد شامد1-1-750014-65-0-9 http://namooneh.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-12 http://adeli16559.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-14 http://tarazmani.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-13 http://zapah.ir به کدشامد: 1-1-750014-65-0-18 http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com http://zapah.ir http://doabsar.ir قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

RSS
EMAIL