ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://eghtesadi1.ir http://doabsar.ir http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعریف فرضیه بازار کارا چیست؟

0
Spread the love

فرضیه بازار کارا فرضیه‌ای است که بیان می‌دارد غیرممکن است بتوان «بازار را شکست داد» به این معنا که نمی‌توان برای همیشه بازده بیشتر از بازار به دست آورد و کارایی بازار سهام باعث می‌شود تا اطلاعات به‌سرعت در قیمت سهام منعکس شوند و قیمت را به‌اندازه افزایش یا کاهش دهند که به ارزش واقعی سهام برسد. بر اساس این فرضیه سهام شرکت ها همیشه با ارزش منصفانه‌شان معامله می‌شوند و خرید سهامی که کمتر ارزش گذاری شده یا فروش سهامی که با قیمت بیش از ارزش واقعی معامله می‌شود، به دلیل کارایی بازار بعد از مدتی غیرممکن و قیمت ها با ارزش واقعی یکسان می‌شوند. به همین علت عملکرد بهتر از بازار از طریق انتخاب سهام حرفه‌ای یا زمان‌بندی بازار غیرممکن است و تنها راهی که یک سرمایه گذار می‌تواند سود بیشتری به دست آورد خرید سهام پرمخاطره‌تر است.

توضیحات مدیر مالی در مورد فرضیه بازار کارا

گرچه فرضیه بازار کارا بنیاد فرضیه بازار مدرن است، اما در جامعه دانشگاهی موضوعی به‌شدت بحث‌برانگیز و مورد مناقشه است. معتقدین به این فرضیه استدلال می‌کنند که جستجو برای سهامی که کمتر ارزش گذاری شده‌اند یا تلاش برای پیش‌بینی روند بازار از طریق تحلیل تکنیکال یا بنیادی بیهوده است. درعین‌حال که دانشگاهیان و اساتید بسیاری به مدارک زیادی در حمایت از این فرضیه اشاره می‌کنند، افراد دانشگاهی زیادی هم هستند که با این فرضیه موافق نیستند. به‌طور مثال، سرمایه گذرانی مثل وارن بافت به‌طور مدام بازار را در بازه‌های زمانی طولانی شکست داده‌اند که طبق فرضیه بازار کارا باید غیرممکن باشد. مخالفان این فرضیه همچنین به حوادثی مثل سقوط بازار سهام در سال ۱۹۸۷، زمانی که میانگین صنعتی شاخص داو جونز (DJIA) در یک روز ۲۰% سقوط کرد، به‌عنوان مدرکی دال بر اینکه قیمت سهام می‌تواند به شدت از ارزش واقعی‌اش فاصله بگیرد، اشاره می‌کنند.

معادل‌ انگلیسی فرضیه بازار کارا عبارت است از:

Efficient Market Hypothesis – EMH

تهیه‌شده در: مدیر مالی

Please follow and like us:
Pin Share

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://ehteyaj.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-21 http://doabsar.irبه کدشامد:1-1-750014-65-0-20 http://eghtesa3.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-11 http://etabar.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-10 http://namouneh.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-16 http://koudehi.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-15 http://mosabbeb.irبه کد شامد1-1-750014-65-0-9 http://namooneh.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-12 http://adeli16559.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-14 http://tarazmani.irبه کدشامد: 1-1-750014-65-0-13 http://zapah.ir به کدشامد: 1-1-750014-65-0-18 http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com http://zapah.ir http://doabsar.ir قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

RSS
EMAIL